רמקול – ממיר אותות חשמליים לגלי קול, הרמקול מבצע פעולה הפוכה מהמיקרופון, עקרון הפעולה של הרמקול ושל האוזניות הוא זהה לזה של המיקרופונים הדינמיים והקיבוליים. מכאן אפשר להסיק שקימיים רמקולים הפועלים על עקרון של מוליך הנמצא בשדה מגנטי וכאשר מזרימים דרכו זרם חשמלי הוא גורם לתנועות המוליך. הזרם החשמלי המוזרם לסליל הרמקול הוא חזק בהרבה מזו שמיוצרת על ידי המיקרופון, על מנת להשיג עוצמת זרם זו יש צורך במגברים המכונים מגברי הספק.

גם הרמקולים מחולקים למספר סוגים על פי תכונותיהם:

  • Woofer – רמקול לתדרים נמוכים, כדי לעמוד במשימה זו בדרך כלל רמקול זה הוא גדול במידותיו וקוטרו נע בין 8"- 15".
  • רמקול לתדרי הביניים – משמש להשמעת צלילים , אותות, הקלטות וקריינויות בתחום של 500 הרץ ועד 5000 הרץ. קוטרם של רמקולים אלו נעים בין 3" – 6"
  • Tweeter – רמקול לתדרים גבוהים, רמקולים אלו אמורים לנוע במהירות גבוהה ולכן מידותיהם קטנות בין 1"-3".

מערכת טלפון (hybrid)- מערכת זו מאפשרת שידור של שיחות טלפון והיא מתאמת בין קו הטלפון לבין שולחן הבקרה / מיקסר. מערכת זו מאפשרת שליטה על עוצמת הקול להקלטה או לשידור חי, ומצד שני מאפשרת לשלוח אל העבר השני את האולפן הקלטה / קריינות בעוצמה שהמאזין יוכל לשמוע בברור.

מכשירים טוריים:

  • קומפרסור – מכשיר זה מטפל בתחום הדינמי של גלי הקול של קריינות, שיר בהפתעה, הקלטות קול והוא בעצם מאפשר לצמצם את ההבדלים בין הצלילים החזקים והחלשים. במילים אחרות מכשיר זה משנה את יחס ההגברה בהתאם לעוצמת הכניסה זאת אומרת מגביר את ההקלטות קול, קריינות, שירה לשיר בהפתעה החלשים, ומנחית את ההקלטות קול החזקים, בצורה זו אפשר לשמור על עוצמת הקלטה/קול קבועה.
  • לימטר- מטפל אף הוא בתחום הדינמי אבל להבדיל מהקומפרסור מטפל הלימטר רק בעוצמות הגבוהות ומגביל אותן לגובה נתון.

מכשירים מקביליים:

  • ריברב – מכשיר עזר זה נועד לשנות את האקוסטיקה בצורה מלאכותית על ידי הוספה של הדהוד, למשל כאשר רוצים לשנות לגוון הצליל של השירה לשיר בהפתעה ולהוסיף לזמר/ת גוון של אולם נשתמש בו.

דיליי- בדומה למכשיר ההדהוד ניתן להשהות את הצליל בצורה מלאכותית לפרק זמןו ולדמות החזרי צליל ממשטחים מרוחקים. השימוש במכשיר זה בדרך כלל בהקלטות שירה לשיר בהפתעה ולשירה של זמר בהופעה.

דילוג לתוכן