מערכת הגברה היא אמצעי להגברת דיבור, מוזיקה וכלי נגינה.

להבדיל ממערכות סטריאו וקולנוע ביתית, מערכות ההגברה אוספות את המידע שיוצא מהערוצים. כגון: כלי נגינה, מחשב נייד, מיקרופונים. שיוצאים מהמיקסר (מערבל אותות).

תפקיד המיקסר הוא לקלוט את האותות (signal) ולבצע בהן מיזוג ואיזון (balance). דבר זה מתבצע בעזרת איש הקול (sound man), ובסופו של דבר להוציא את הקולות המעורבלים לרמקולים או למגברים.

המגברים נמצאים ביחידות נפרדות ולעיתים מגבירים את עוצמת האות החשמלי בעזרת פוטנציומטר (זחלן שליטת ווליום) גם בתוך הרמקול עצמו.

האותות המוגברים יוצאים מהמגברים בעזרת כבלים שמחוברים לרמקולים.

הרמקולים ממירים את האותות החשמליים לגלי קול (sound wave), ככל שהעוצמה של האותות החשמליים גבוהה יותר כך העוצמה של הווליום היוצא מהרמקולים תהיה חזקה יותר.

מערכת ההגברה מורכבת ממספר אלמנטים:

מיקסר/מערבל אותות (mixer)– הוא הלב של מערכת ההגברה, מיקסר הסאונד זהו המכשיר שמאגד את כל הערוצים הרצויים להשמעה, עם כניסות שמתאימות לכל חיבור כלי שמע (xlr,pl,rca), ולבסוף ישנו ערוץ שמוציא את תוצאת הערבול הסופי של כל הכניסות יחד, ערוץ זה נקרא מאסטר (master out), התפקיד שלו הוא לשלוט על עוצמת השמע היוצאת מהמיקסר אל מגבר ההספק.

מגבר הספק – מגבר ההספק ממיר את האותות החשמליים שיוצאים מהמיקסר לחזקים יותר. המגבר מספק אות חשמלי בעוצמה גבוהה יותר ממה שקיבל אל הרמקולים.

רמקול- הרמקול הופך את האותות החשמליים לצלילים שניתן לשמוע, לרמקול ישנה חשיבות רבה מכיוון שבלעדיו לא ישמעו שום אות או צליל. ישנם 2 סוגי רמקולים: אקטיבי ופאסיבי.

מיקרפון- תפקידו להמיר צליל או דיבור לאות חשמלי. אם מדובר במיקרופון קונדנסר הוא יצטרך לקבל מהמיקסר מתח של – 48V, במידה ומדובר במיקרופון דינמי הוא יצטרך ייצוב באמצעות pre-amp  (קדם מגבר). או באמצעות חיבור ישיר לערוץ במיקסר.

ישנם 2 סוגי חיבור מיקרופונים למיקסר – מיקרופון עם חיבור ישיר קווי, באמצעות כבל. או מיקרופון עם חיבור אלחוטי שבו המיקרופון פועל על סוללות ומשדר, שמשדר באמצעות גלי רדיו אל מקלט המחובר אל המיקסר.

מערכות ההגברה נמצאות כיום בכל אירוע חשוב. כגון: כנסים, מסיבות, בר מצווה/ת, ימי הולדת, הרצאות, דינרים ועוד.

זקוקים להגברה? נא השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהתאם.

דילוג לתוכן