עולם השיווק והעסקים, תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה ואפילו הרדיו פונה בשנים האחרונות לדוברי האנגלית ולעולם הבינלאומי. קריינות באנגלית, בהתאם למגמת העלייה הפכה לחשובה ושימושית יותר ויותר בשנים האחרונות. 

מה זה בעצם קריינות?

קריין זהו אדם הקורא טקסט. קריאת הטקסט יכולה להיות בסיטואציות שונות כגון: מול מצלמות הטלוויזיה, טקס, בזמן שידורי הרדיו, הופעת במה, או מאחורי הקלעים מבלי שיראהו. לעיתים מדובר גם בקריין חדשות/מבזקן הקורא את מבזקי החדשות.

קריין עשוי להציג על במה את שמות הזמרים והאומנים שמופיעים באותו אירוע או טקס, לספר סיפור מוקלט על קלטת, לדובב סרט, לקריין פרסומות, לקריין מערכת ניתוב שיחות קולי לטלפון ועוד.

לקריין יש צורך בתכונות חשובות רבות מפאת מקצועו:

דיבור ברור, הכרת השפה (עדיפות לדיבור השפה כשפת אם כדי למנוע שגיאות לשוניות בדיבור. קריינות בשפה העברית/קריינות בשפה האנגלית), יכולת אלתור, הבנת הטקסט שמועבר ותקשורת טובה עם אנשים.

בתוכניות ילדים אפשר למצוא את הקריין שקורא את הסיפור וגם מדובב את הדמויות, לעומת זאת במשחקי ספורט יש ברוב המקרים קריין שמציג את הפעולות והמהלכים אותם מבצעים השחקנים, לעיתים קרייני/שדרי הספורט מציגים גם את הרקע של השחקן, ולא מדברים רק על המשחק עצמו.

לקריינים יכולת עבודה מגוונת, בין היתר, ביצוע קריינות המיועדת עבור בעלי עסקים וחברות, לצורך שיווק עסקיהם.

בקטגוריה הזאת אפשר למצוא קריינות עבור סרטי תדמית ללקוחות פרטיים ולחברות, שעבורם הקריין מקריא תסריט שהוכן מראש, בהתאם למהלך הסרטון. הקטע משולב בסרטון באמצעות עריכת אודיו+וידיאו.

ניתן למצוא גם בקטגוריה זו גם קריינות בעבור צליל המתנה עיסקי, קריינות לטלפון וגם מערכת ניתוב קולי לחברות דרך הטלפון. כלומר, כאשר לקוח מתקשר לבית העסק הוא שומע קטע קריינות (בדרך כלל משולב עם מנגינת רקע) שמיועד לצרכים שיווקיים ומיתוג העסק. בזמן ההמתנה מוצגים יתרונותיו של בית העסק ושעות הפתיחה והסגירה שלו, ישנם עסקים רבים המשלבים במערכת ניתוב השיחות גם קריינות בשפה האנגלית וגם בשפה הרוסית,והערבית.

שירותי קריינות באנגלית

בימינו, כשהאוכלוסייה בארץ מגוונת ומורכבת מקהלים וקבוצות אתניות שונות, ישנם המון אנשים הדוברים שפות רבות. אולם, השפה האנגלית עדיין נחשבת כשפה השנייה המדוברת ביותר בישראל. לכן, יש צורך בקריינות בשפה האנגלית כדי להגיע לכלל האוכלוסייה, לרבות עולים חדשים וותיקים הדוברים את השפה האנגלית כשפת אם.

את עבודת הקריינות כדאי לבצע בליווי בעל מקצוע ובאולפן המיועד לכך. בין אם תבחרו לקריין בעצמכם או להעזר בשירותי קריינות באנגלית, איש סאונד מקצועי יוכל לסייע לכם להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

זקוקים לקריינות באנגלית? נא השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן