כאשר אדם פרטי או חברה מסוימת מעוניינים לצאת בקמפיין פרסומי ברדיו או בטלוויזיה רוב הסיכויים שהם יוציאו לאור תשדיר או ג'ינגל (זמריר). אז מה זה בעצם ג'ינגל? תשדיר? פרומו? ומה ההבדל בינהם? להלן התושובות:

מהו ג'ינגל לרדיו?

הג'ינגל (זמריר) הושק לראשונה במדיית הרדיו בארצות הברית של המאה הקודמת  לחברת דגני הבוקר "ג'נרל מיילס". ואט אט החל לצבור תאוצה,  כשחברות רבות משתמשות בזמריר כדי לשווק את העסק שלהם ברדיו שהיה אז כלי תקשורת ההמונים היחיד מסוגו.

עם עלייתה של הטלוויזיה לאוויר, ליווה הג'ינגל הרדיופוני בנוסף לשירה ולקריינות גם תמונה ויזואלית החוזרת על סיסמה קצרה, מספר טלפון או מספר פרסומי אחר.

בישראל , הזמריר נפוץ מאוד עד ימינו, וישנם זמרירים שהפכו לנכס צאן ברזל של התרבות המקומית.

עם תחילת שנות האלפיים צבר נושא הפרסום בערוצי המדיה תאוצה, והזמרירים החלו להיות קליטים יותר ומתוחכמים יותר, וכוללים גם מילים באנגלית.

בימנו, ישנם מסעות פרסום רבים המסתמכים רק על זמרירים, ומוותרים על נוכחות בטלוויזיה או באינטרנט.

הפקת ג'ינגלים

הפקת זמריר (ג'ינגל) בצורה המקצועית ביותר כוללת עיבוד,הפקה, הלחנה ,קריינות ושירה שחותמת את הג'ינגל ומהווה את הבסיס לכך שהוא ייקלט באוזניים של הצופים או המאזינים.

ג'ינגל מצליח משאיר את חותמו לשנים רבות  לאחר שהסתיים שידורו.

תשדיר לעומת ג'ינגל אינו כולל שירה, הוא כולל בתוכו קריינות ,מנגינת רקע מקורית ואפקטים במידת הצורך.

פרומו (קדימון) –  קדימונים נועדו לפרסם , לעניין בצורה אטרקטיבית ולהעלות את מודעות הקהל לגבי צאתם הקרובה של סרטים או תכניות למסכים.

קדימונים ערוכים בצורה קצרה ויחסית מהירה, שמרובה באפקטים ומכילים קטעים נבחרים מהסרט או מהתוכנית (sync). ומלווים בדרך כלל בקריינות בין הקטעים. מטרתם היא להציג את התוכן של הסרט או התוכנית בצורה ברורה ומקסימאלית.

הקדימונים משוחררים לכל המדיות לרבות הרדיו הטלוויזיה והאינטרנט.

 

זקוקים לג'ינגל? נא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהתאם.

דילוג לתוכן